Värmland 4-5 oktober :) ♥

Efter lite velande fram och tillbaka så bestämde jag mig faktiskt för att åka upp till Underbara värmland & Arvika 4 oktober. var inte säker på om jag skulle åka eller inte först. Jag följde sen min magkänsla & åkte. Gick upp tidigt och 5.51 gick bussen här utanför... Tidigt!! Var fortfarande mörkt när jag kom fram till Borås där skulle jag vänta i ca 50 minuter.. sen kom bussen som jag skulle åka med till göteborg! :) även där skulle jag få vänta 45 minuter... tiden gick faktiskt ganska fort där... :)
 
Man kunde gå på tåget lite innan det skulle avgå så det gjorde jag.  Tåget mot karlstad startade väldigt sent från göteborg. blev lite orolig att jag skulle missa bytet i kil... var ju bara 6 minuter jag hade på mig att byta där. men hon som kollade biljetten sa att det inte blir några problem där att dom kör ifatt så då kunde jag va lugn! 
som hon sa så körde tåget ifatt tiden och vi kom lite efter 11.30 till kil.  Där var det bara att gå av och gå till nästa perrong så kom tåget rullande. Var otroligt mycket folk på det tåget så fick stå upp! men som tur var så är det inte så långt mellan kil & Arvika! :)
 
 
Ca en halvtimme senare så närmade vi oss Arvika :)
Jag gick av och började gå mot hotellet, hittade väldigt bra i Arvika, även om jag bara varit där en gång innan. det  var inte det lättaste att gå med resväskan med så mycket folk överallt när det var Marten (Marknad)  Var så underbart att höra värmlandskan runt omkring sig vart man än gick...känns hemma på något konstigt sätt ;p jag lämnade in min väska på hotellet och sen gick jag till vattnet. Var blåsigt men fint!! 
 
 
Gick till stationen en stund och var där, åt mat och sen kollade jag lite på marknaden innan jag fick checka in :)
 Det var ett väldigt fint hotell, tog det lite lungt där innan jag gick och handlade lite på ICA :) Finns coop där också men ICA is the best! ;) 
 
 
Promenad tillbaka efter jag handlat och lite chill på rummet innan det var dax att gå till Rajjens för att möta Fredrik. blev bjuden på coca cola och mat! Supersnällt!!! :) Skulle se soundcheck men sen blev det inte så... maybe next tme?! :)
  
 
 
Kvällen gick otroligt fort och så var det dax att gå till rajjens, grabbarna började spela runt 23.30! Var första gången jag såg Kassettbandet. Så grymma är dom!!! I like it very much! :) Fotade eller filmade inte alls mycket:( Här är iallfall 3 bilder från den supertrevliga & roliga kvällen/natten. 
 
 
Timmarna på rajjens gick så otroligt fort, sa hejdå  :( och gick till hotellet, tur det låg jättenära och jag somnade ganska fort. Trött som jag var efter nästan ett dygn vaken! :)
 
Efter endast några få timmars sömn så vaknar jag upp på hotellet. supetrött! Packade och gick mot tågstationen. Mötte Tobias där! Superkul att träffas igen efter nästan 8 månader.. fanns inte plats jämte varandra på tåget :(  I Kristinehamn mötte vi bästa Pier :)
 
läs mitt blogginlägg här om söndagen i Kristinehamn:) http://brokendoorsweden.blogg.se/
 
 
TUSEN TACK ALLA FINA för denna helt underbara helgen! :) ♥  Så otroligt Tacksam! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0