Darin - Göteborg

Åkte till Borås och mötte upp Hanna och vi gick på dubbelvånings bussen, tycker fortfarande att de är coolt att de är dubbeldäckare från borås till gbg o tvärttom. fast de varit så några år nu ;)  och jag lär de mig nått nytt alla säten har elluttag , trodde bara de var dom som var där nere vid borden ;) gött!!
 
 
 
När vi kom dit så gick vi till Hannas mammas jobb först och sen gick vi mot trädgårn och satte oss där och väntade, var 5 andra tjejer före oss... det var BLÅSIGT och kallt. efter ca 1 timme så bestämde jag mig för att gå och äta på max, Hanna ville inte följa med så gick själv, lite tråkigt, men skönt att komma in i värmen en stund. sen gick jag tillbaka, satt kanske 10-15 minuter ,sen öppnas en dörr & Darin står där precis framför oss "Sitter ni här och fryser? Jag tänkte bara komma och säga hej!" aaaw så söt verkligen!! så stannade han kvar och tog bilder och pratade med oss fans som var där, hade kommit runt 20 st. 
 
 
Efter en stund såg man att han hade lagt upp de här på instagram :) 
 
 
Var ca en timme kvar tills vi skulle få gå in, var ganska kallt ,fast jag hade regnjacka, började småregna lite fast de var tur vi var under tag så drabbades inte så mycket av det.. vid 18.30 fick vi komma in, fast bara till en dörr, så fick vi stå där en stund innan de blev insläpp till scenen, sprang till fel sida först för Hanna sprang till vänster hon fick mycket bättre plats, så den tog vi :) och faktiskt så var den platsen inte långt ifrån den platsen jag hade på trädgår'n 2007 när Darin hade konsert där .
 
 
 
Jocke & Darin :)
 
 
 så väntade yttligare en timme där innen innan konserten började.
Konserten var så sjukt bra , BÄST!!! :) Han blandade både nya låtar & gamla , jag sjöng med  i varje låt och filmade och fotade, dock så var det inte så bra ljus där så bilderna blev inte helt perfekt. Men några blev helt okay. Det var mäktigt att han hade stort band bakom sig och kör! =)  Efter ca 1 ½ timme var den grymma konserten över, vilken show han bjöd på!!! Gillar också hans fina mellansnack, var nära på att börja gråta vid ett tillfälle, konserterna blir så mycket roligare om man pratar med publiken och inte ba "nästa låt är.. " och kör låt efter låt,  gillade den akustiska delen väldigt mycket oxå och man ser verkligen hur mycket han utvecklas på dom här 9 åren!!! :)
 
Jag tror jag fick med hela bandet + kören här?! eller så var det nån mer längst bort..minns inte..:S iallfall sjukt bra band var dom, och man kände ju igen Jocke från kvällen i  Sunne, hehe. :)
 
de var ca 45 kvar tills min buss skulle gå, innan vi gick så frågade jag vakten om han kunde ta upp Jockes plektrum han kastat åt mitt håll :) , vi hämtade ut jackorna stod några minuter ute innan vi sa hejdå till Sofia som var första gången jag träffade. och jag och hanna gick till stationen, köpte lite på pressbyrån innan jag klev på bussen hem igen. Tur det fanns el på bussen, annars hade hemresan varit så tråkig .. väl hemma så var de dax att sova. :)
 
Finns en video uppe på youtube, ska försöka fixa några fler senarare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0