Malmö & Gbg - El Final<3

Så var det dax igen. gick upp tidigt, frukost, duschade fixade och packade och drog iväg med bussen där jag skulle byta till tåg. fixade en liten tågbiljett före jag gick på tåget. och så åkte jag till Alvesta där jag skulle vänta typ 45 min :( jätteroligt,  eller inte. men gick rätt så fort ändå. sen kom mitt x2000 tåg. eller snabbtåg heter det visst nu för tiden. väl framme i malmö så väntade Camilla på mig :) alltid lika kul att vara tillbaka på centralstationen i malmö. flashbacks från pressbyrån och burgerking... och det var också en underbar känsla att vara tillbaka i malmö där jag upplevde en av mina bästa dagar i mitten av maj.  <3 Iallafall vi började gå mot vårat hotell, tog vägen förbi scenen för att kolla om det var mycket folk där, det var sådär .. däremot var det väldigt många på gatan på vägen till hotellet så det tog tusen år att komma fram...tillslut kom vi fram till bron och vattnet. det var verkligen så fint väder, vilken skillnad mot var de var hemma då det var gråt&regnade och var 15 grader . kändes som man åkt utomlands eller något. 
 
 
vi chekade in och vårat rum låg på nedersta våning, var ändå bra för hatar egentligen att åka hiss specciellt själv.  rummet var såå stort. SJUKT NICE!!! <3 typ en lägenhet <3 fanns micro , diskmaskin , kastruller o sånt i rummet . haha xD men de är väl bra om man ska stanna länge. :p 
 
 
Egentligen skulle vi ju varit 3 , men Jennifer blev sjuk .:'( vi chillade på rummet en stund, jag bytte om och så drog vi till mcdonals där Julia väntade på oss. så gott med mat efter nästan en hel dag utan eller iaf en halv. sen drog vi till scenen och kollade på när Norlie & Kkv  mfl. hade soundshek. vi lyckades få ganska bra platser ändå  för att vara där ca 1 ½ timme före det börjar, på andra raden, jag bakom en tjej som var lika lång eller kort kanske man ska säga som mig typ så de var bra. 
 
Dom sista minuterna går alltid segt att vänta. men tillslut blev klockan 18.00 och allt började!!! :'D 
 
Alvaro var så saknad :'( 
 
 
Norlie & Kkv var först ut.  :)  så kul att äntligen få se dom, har tänkt se dom förut men då har de alltid kommiit saker ivägen "/ 
 
Jag missade och fota på Amanda och Moa :( 
dom hade sparat den bästa till sist!!! Det var så kul att äntligen få se Danny igen på scenen efter över 2 månader... han dansade väldigt gulligt haha . och snackade skånska. xD och även här sa han åt oss att ta kort när han gör superman pose och lägga på instagram, jag kan ju inte lägga in den där så får göra det här. :) mitt i all fotografering så skulle jag ju filma också och samtidigt hoppa...så blev inte så många bilder som blev bra men här är några iallfall:) och lite fail var det när jag nästan ramlade ner från staketsaken ni vet den man står på. den var inte så bred ,så man kunde knappt stå två i rad på den...
 
Underbart är kort. så var även denna Rix Fm festivalen slut. :'( <3 
 
 
Vi sa hejdå till Julia som skulle tillbaka till sitt hotell, jag och Camilla gick tillbaka till vårat, de tog ju också en stund, men jag hittade en "genväg" , mycket smartare väg. kom fram gick in på rummet en stund. sen ut i lobbyn. så satte vi oss där.  efter ett tag kom panetoz dit, blev inte att vi pratade med dom, sen kom sons of midnight och några utav dom gick fram till oss.  hälsade & började prata engelska jag fattade ingenting, Camilla fick vara tolk, haha men en utav dom kände igen mig från twitter. kul :) så himla tråkigt att jag inte kan engelska bra annars kunde jag ju snackat massa med dom :( När dom gått så dröjde det inte länge innan fina Saucedo kom till hotellet , han stod ute massa men istället för att gå ut till honom så satt vi kvar , han gick fram och hälsade på oss när han gick in, high five och frågade hur vi mådde. sa han skulle gå upp och sova/vila?! eller något sånt, hörde inte riktigt :(...  så drog han upp på sitt hotellrum, vi satt kvar där och lite senare så kom Robin stjernberg , kul att då flög jag upp från den lilla soffan vi satt i och bara "heeeeej" och kramades med honom, han tyckte de var kul att träffa mig igen. han föreslog vi skulle ta en bild. :) så hälsade jag från jennifer och han bad mig hälsa tillbaka! :)
sen gick han för att träffa Moa,Amanda och dom :)
 
jag höll på att smsa med Natta för att förklara vägen till hotellet, trodde dom nästan var framme så vi gick ut för att möta dom sen visade de sig att dom inte hittade och inte hann :/ tråkigt.. men utanför hotellet mötte vi Malin. 
så vi var med henne en stund , sen följde vi henne till tågstationen. sen drog vi för att se vad det var för åldersgräns på efterfesten... 25?!!! what'???! :( tråkigt, blir ju att vänta några år till.. fattar egentligen inte grejen med att ha 25.. okej att man kanske har 20/21... men 25?! onödigt -.- drog iallfall tillbaka till vårat hotell satt i lobbyn igen....såg några i sons of midnight och lite andra folk. 2 av Dannys dansare..men när klockan blivit runt 23.30? så bestämde sig jag och camilla för att gå in på rummet för att sova. både jag och hon skulle ju upp ganska tidigt imorgon, jag ville ju egentligen inte sova, men vad ska man göra uppe helt ensam i ett hotellrum och jag kunde ju inte vara ute i lobbyn helt själv. innan jag somnade så satte jag kamera batteriet på laddning, och sen var de själv dax att ladda om batterierna. vi somnade någon gång vid 1. 
 
 Vaknade jag 6.15 ,Camilla skulle gå till sitt tåg, jag skulle ju ta ett 2 timmar efter henne så behövde inte skynda mig så mycket, men bra att gå upp i tid. :) lagom trött var man efter 5 timmars sömn. men kunde ju inte sova längre eftersom mitt tåg gick 9.08. lite efter 7 skulle jag gå ut och äta frukost  . visste inte vart den låg så skulle jag fråga i receptionen men då skulle en i SOM cheka ut så det fick bli att jag frågade någon annan som jobbade där.  en trappa upp . där fick jag se moa sitta och äta frukost.. kul :) där satt jag en stund och åt god hotellfrukost <3  innan det var dax att gå och fixa klart de sista för att själv checka ut. när jag gått ner för trappan där frukosten var, då satt typ alla i SOM i den där soffan :) hehe.  iallfall jag fixade klart allt & chekade ut och började min vandring mot tågstationen. När jag kom till mitt spår så var Moa där och Sons of midnight dom skulle åka samma tåg som mig. SOM var väldigt roliga medans dom väntade på tåget:) jag tänkte satt mig i samma vagn som dom, men jag chansade på att dom hade 1klass så jag orkade inte gå efter dom...iallfall jag satte mig någonstanns i vagnen och så började resan. gick hur fort som helst till helsingborg. man bara märkte sen hur sämre och sämre vädret blev ju länge man åkte :(
 
 
ingen aning om vart jag tog denna bilden, men fint var det:)
 
var framme någon gång vid 12.20  . lämnade väskan i ett skåp, tack och lov att min resväska fick plats i ett litet skåp, och najs dom är biligare där är i sthlm, men dyrt ändå jao -.- 50 spänn.. så började min vandring mot scenen vädret var varmt fast inte lika soligt som i malmö men ändå VARMT, gick förbi hotellet, de var någon paradtåg som skulle vara så ingen var vid scenen, så de var insläpp . asså PALLA!?! var typ omöjligt att ta sig fram till mina kompisar... så jag gick till hotellet istället och påvägen mötte jag SOM . hehe :) när jag kom fram till hotellet satte jag mig vid Karolina,Emma,Sandra ,Jennie och dom :) jag var SÅ trött , nu började det verkligen kännas hur lite sömn jag fått ... efter ett tag kom Alvaro till hotellet, jag missade. sen missade jag Darin också. han åkte iväg :( men när han kom tillbaka så missade jag han inte, han stannade pratade,kramades och tog bilder med oss som var där.  som sagt jag var TRÖTT! :(
 
 Mötte sen tillslut en glad, fin & stressad Alvaro. :) <3
när klockan var typ 15.30 så gick jag mot götaplatsen,  och jaaa de var GALET mycket folk.!!! jag visste att jag inte skulle komma fram till mina kompisar, var omöjligt så försökte göra det bästa av saken ändå själv, lyssna ,fota och njuta av musiken ändå. var inte lätt att få bra bilder.  men ändå lite nöjd att dom blev ganska bra ändå fast jag stod så långt bak, och glad att scenen var hög det hjälpte iallafall till lite.sen går det ju som det går när 2 meters människor ställer sig precis framför en.. hallå flytta på er?! :p  jag bytte plats typ tusen gånger...
det var UNDERBART att Alvaro var tillbaka på scenen igen, då var allt som vanligt igen :) <3
 
 
Några av bilderna jag tog <3
Darin & Alvaro<3 F1 grymt! Nobody knows. 
hela götaplatsen gungade..
 
sen var det Dannys tur och han började med att sjunga sin nya låt för första gång ALL IN MY HEAD!! 
och asså jag kan inte ens förklara. kändes som hela götaplatsen gungade ännu mer och nej det är obeskrivligt!!! vilken underbar känsla. f1 grymt asså att se han. men han borde inte stå på en scen i lilla göteborg han borde stå på en scen i USA och sjunga för de är där han hör hemma!  fick sämst bilder när danny uppträde fast jag ändå stod längre fram då, trängde mig lite. de får man göra om man är kort tycker jag :p hehe. Jag fick sämre bilder för att jag inte stod still och ingen annan stod still heller. det var några tjejer lite framför mig som hoppade hur mycket som hest. lyckades få en bild där deras hår kom ivägen och de blev fokus på de istället för Danny , tyckte bilden blev lite cool ändå. :)
 
 
Efter allt var slut så kunde jag ta mig fram till tjejerna hälsade lite ochag och Dilnya tog en promenad , hon träffade sångaren i DBA... och så gick vi runt lite såg en Danny backstage.. sen skulle ha signera lite där framme, men jag missade :( träffade iallfall på Annelie där! vi pratade lite. sen skulle jag & Dilnya gå till hotellet. vi kom precis fram när Danny kom fram dit, de var lite kaos. träffade han inte, men han såg mig där iallfall & Alvaro lovade attk omma ner till oss sen... vi pratade lite med Lisa som var trevlig :) pratade också med en fin Darin där inne innan han skulle gå , sen sa hotellet att dom stängde resturangen och vi var tvunga att gå ut om vi inte bodde där, så väntade vi ute istället där träffade jag saknade Natta <3 . min buss skulle gå 20.30 ... klockan var typ nästan 20.00, jag sa hejdå till Natta, jag & Dilnya var påväg därifrån. vi hade gått några meter jag hade börjat få tårar i ögonen,vill verkligen inte hem, då läste vi att Alvaro skulle komma ner till oss på instagram. så vi gick tillbaka & träffade honom lite , sen fick jag SPRINGA till bussen, hade 18 min på mig, så skulle jag hämta väskan med. hann PRECIS!!! :)
 
 
Hejdå Göteborg, Väl på bussen släppte alla känslor, jag var trött,glad,ledsen, hungrig....tårarna började rinna ännu mer.  jag var ledsen för att jag inte fick träffa Danny men också för att detta var sista Rix Fm festivalen för i år för min del :'( <3  har verkligen varit så kul alla dagar i sommar och man har alltid haft något roligt att se framemot hela t iden. ända sen i början av sommaren så har jag sett framemot denna dagen och så var den helt plötsligt över :( och saken gjorde ju inte bättre att jag såg på instagram att folk träffat Danny efter jag åkt hem. fast vid typ 23. men hade jag stannat där så hade jag inte kommit hem. och ja som sagt det kommer fler gånger att träffa Danny ,dessutom träffade vi ju han lite i Malmö<3 Två Personer som jag tycker skulle varit med i malmö och göteborg eller iallfall en utav dom är ju Pier & Tobias i Broken Door. rix fm festival blir inte detsamma när inte dom är med :'( 
 
och jag är SÅ GLAD för allting, denna resan, och alla andra underbara Rix Fm dagar i år ! SÅ GLAD för alla jag träffat. :)  Kan ju säga att jag gillar dagen i Kalmar bäst!! Jönköping var ju underbar med! och Eskilstuna , Kristianstad. och växjö .  också .! :) oops haha nu skrev jag typ alla :p 
 
TACK FÖR I SOMMAR ! <3
See yaah next year.
 
 
LOVE! / Marika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0