dag 1-4 efter operationen

Lördagen dagen efter operationen vaknade jag och det gjorde ont.. kände att det fortfarande var lite blod i salivet men jättejättelite.. åt lite på morgonen och tog värktablett. sov länge eftersom det behövdes och gick sen upp och åt lite provade  att äta smörgås-skinka det var så gott efter bara ätit mosad banan, yougurt och makaronerner tidigare och satt vid datorn och lagade makaroner det gick lättare äta nu än på fredagen... det var riktigt svårt då! men nu var det bara lite svårt. När jag skulle sova så var det mycket svårare än kvällen innan att sova, mycket var nog det att jag inte var så trött. och sen gjorde det ont så var tvungen vänta en stund innan jag kunde ta mer alvedon (är ju tvungen att gå en viss tid emellan gångerna)  Jag började bli lite svullen i ansiktet.
 
 
Söndagen. (dag 2)
Det gjorde fortfarande så ont och jag var så svullen, åt samma kost även denna dagen. ingen näringsrik kost precis men det var det jag hade hemma och kunde äta. även nu gick jag upp på morgonen och åt lite mosad banan, jag minns inte om det var i söndags eller på lördagen jag började äta direkt från en banan och istället för att mosa och det skulle jag inte gjort för det gjorde ont ,åt också yougurt och smörgås-skinkan. och sen gick och sov länge igen. det behövdes även denna dagen. Det var jättesolig dag så synd jag missade den i princip. Det blev Makaroner även idag till kvällsmat för det var det enda jag hade hemma jag tyckte jag kunde äta....Orkade även med att tvätta en maskin tvätt vilket jag inte orkade på lördagen.
 
Måndag. (dag 3)
Ny vecka äntligen så tänkte jag, jag hade överlevt helgen. Det var skönt att det var ny vecka tänkte jag. jag sov till runt 12 var vaken såklart tidigare eftersom jag var hungrig. sen gick jag upp satt vid datorn lite. jag åt först frukost mosad banan, yougurt och smörgåskinka :)  provade en ny maträtt (efter operationen) när jag skulle äta middag på kvällen  nämligen köttsoppa med grönsaker! Det var så otroligt gott :) morötterna och allt annat gick bra förutom köttet som var för hårt. :( så dem kunde jag inte tugga på och fick slänga. jag började med att skölja munnen med koksalt lösning vilket jag inte vågat innan för än på måndagen, jag såg på idrottsgalan på tv. Danny och Zara Larsson uppträdde. Zaras nya låt verkar bra :) Hade varit kul att se Danny i stockholm på hans show men vi får se hur det blir med det. 
 
 
Tisdag (dag 4)
 vaknade vid 9.30 gick upp och åt lite frukost. Mosad Banan och lite yougurt. gott! :)
sen gick jag till bussen och praktik. Där serverades fisk, potatis och sås och ärtor (och lite andra grönsaker som jag inte tog) men 3 potatisar och lite fisk och ärtor tog väääldigt lång tid för mig att äta. vet inte om jag vågar skriva det här men var ungefär 1 timme och en kvart... så jag åt långsammast av alla.. jag var ju tvungen att dela allt jättenoga och mosa nästan och ta små tuggor, tugga nogrant osv. Det var supergott att äta :)
När jag var klar iallfall så gjorde jag uppgifterna som jag brukar göra där sen så gick jag hem, eller först apoteket och sen ica och handlade. väl här hemma har jag tagit det lungt, värmde soppan nu ikväll som blev över från igår och märkte att det blev lättare att äta den idag en igår. kunde äta köttbitarna <3 bara typ dem 1-2 var lite hårda sen gick det bra att tugga. och jag åt upp allt. tror så här mycket mat åt jag inte ens på fredag,lördag o söndag tillsammans eller jo kanske. Men inte så mycket mer iallfall...kanske lika mycket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0