Uport 2015, dag 2 :)

 
Vi Sov ungefär till 10 :) sen vid lunchtid gick vi till stan & åt mycket god Pizza :) sen lite fix på stan och kollade scenområdet från hotellet :)  buss hem och bytte om och fixade mig.  Bedömde vädret lite dåligt. trodde inte det skulle vara så kallt, trodde det skulle vara sol och varmt. så lämnade jackan hemma. vi gick ner ungefär vid 16.20 kanske. insläpps skulle vara 17:00 vi kom fram ca en kvart innan insläpp och konstigt nog så var det inte så lång kö som jag trodde, vi var typ först nästan, bara 5 personer före oss :)
 
 
Vi stod där lite och sen blev vi insläppta och vi gick till lilla scenen där Molly skulle spela, valde platser och satte oss.. .det började komma folk direkt efter oss nästan. Tiden gick otroligt fort. känns inte alls som man väntade. kl 18:00 började Molly sjunga, woow hennes spelning var magiskt bra & hon var glad hela tiden på scenen. vilken energi och lycka hon sprider.  Zara Larsson och hennes crew stod bakom/vid sidan av scenen och dem och några från publiken dansade med molly på scenen till "like no one's watching".Efter ha sett Molly spelning som varade i ca 45 minuter (önskar spelningen var längre)  så gick vi till stora scenen, Petter började nästan direkt. Det började regna och var jättekallt. jag tog beslutet att jag ville ha min jacka tänkte ta bussen upp o gå ner. men så väntade jag på "såklart" eftersom det är den bästa låten med Petter,lyssnar annars inte på han. så det blev att jag missade bussen, så fick gå upp, när jag hade kommit en bit i backen. halvägs hemma när jag gått 500 meter så hör jag att han köra såklart och publikens skrik tydligt. ville varit där då eftersom det hade varit grymt att uppleva att stå där vid scenen då. men tyvärr så gick det ju inte eftersom jag redan var påväg hem... Hämtade jackan snabbt och tog bussen ner. var nere ca 20.30 alltså 45 minuter före Zara skulle sjunga. När jag kom in på festivalområdet igen så gick jag till scenen, såg först inte Jessica, men tillslut så såg jag henne jag trängde mig fram lite, folk blev lite sura. Fanns ingen plats brevid jessica men stod bakom henne och Zara började 21.15. SÅ SÅ GRYM!!  Helt otrolig spelning! var otroligt mycket svårare att fota Zara än Molly då scenen var högre & det hade blivit lite mörkare ute.  
 
 
Så den lilla scenen är bäst när man ska fota och spelningen blir mycket mer personlig än på den stora. Massa jobbiga killar tryckte på som galningar. så det var jättejobbigt. men annars var det grymt bra stämming. under sista låten fick jag en härlig feelgoodkänsla :) Jag bara stod och lyssnade.  Även denna spelning tog slut för fort tycker jag.  Helt otrolig spelning , Queen Zara är så bra! :) <3 Mitt batteri på kameran hade börjat visa att det nästan var slut. så jag ville inte fota för mycket eller filma så jag skulle ha till Magnus Uggla som skulle vara sen. Direkt efter Zaras spelning gick några så jag kunde ta platsen brevid Jessica. det var över en timme kvar tills uggla skulle börja. Thomas stenström började strax efter Zara på andra scenen men vi kunde inte gå dit för då hade vi förlorat våra platser så vi stod & satt vid staketet. men även här gick tiden rätt fort. Det var så häftigt med den stora discokulan :)
 
 
 
 
. Klockan slog 23.30 och Uggla klev upp på scenen! Han var så grym, vilken kung!!! vilken stämning det var vid scenen. Allsång till de flesta låtarna. Han sjöng inte Efterfest vilket var jättetråkigt. men Kung i Baren fick jag höra live. Mäktigt!! Han spelad exakt en tmme. Jag var helt sluut efter inte ha drukigt vatten på flera timmar så vi gick och köpte det. sen skulle några som heter Catfight spela, dem var väldigt grymma! Jag hade batteri på kameran så filmade lite. fota några bilder men vi stod rätt långt bak.  vi stannade inte så länge för klockan var rätt mycket och vi skulle ju orka morgondagen så vi gick hem vid 1.15  
 
 
Tack för en helt fantastisk dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0