Uport 2015, dag 1 :)

Denna gången behövde jag inte resa långt... eftersom det var festival i stan :) Jessica kom till mig på eftermiddagen & vi gick lite i stan & fixade några saker. såg slutet på state of drama soundcheck, åkte hem, åt mat och gick ner och bytte ut biljetterna mot snygga uportarmband. var inte så lång kö när vi kom dit men sen blev det hur lång kö som helst. vi stod ca 10 minuter ungefär. Gick sen mot torget,var typ ingen där så vi gick till ett cafée och köpte Loka & kaffe och satt där  ute på uteserveringn i solskenet och pratade en stund. När det var ca 45 minuter kvar gick vi till scenen och ställde oss där,vi stod där själva i mitten en liten stund men inte långt efter så började det komma mer och mer folk.
För sjöng Alina Devecerski.  helt okej spelning, inte min musiksmak men det var kul att höra flytta på dig. sen blev det en liten paus och så skulle den stora överaskningen komma. Sebastian festival genreralen som var DJ och spelade några låtar. blev lite besviken då jag trodde det skulle vara någon artist det trodde nog många. men Sebastian var helt okej & det blev party stämning med några låtar från artister som varit på uport 2013,2014 o som var med 2015.  Han spelade inte Darin så det var synd. Men sen spelade dem låtar i bakrunden och då spelade de Darin, gissa om jag blev glad?. 
Klockan blev 22.00 och State of Drama klev upp på scenen och spelade. det var så grymt . De är så grymma på scenen som alltid ,Detta var en av deras bästa spelningar jag varit på med dem. Efteråt köpte jag deras singel. Kramades med Emil & fick ett plektrum. 
 
 
 
Var hemma ca 23tiden och då blev det datorn lite och sen somnade vi för att ladda inför morgondagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0