Skåne 23-27 juli! <3 vi hade tur med vädret!!!!!!

Jag,mamma, mammas kille & min Bror åkte iväg till skåne i några dagar och bodde i husvagn.
 
Dagen började med att vi åt frukost, packade in i bilen osv . och åkte iväg mot Falkenberg, där vi gjorde ett kort stopp hos mammas killes föräldrar, sen vidare neråt landet, lämnade våran hund på ett hundpensionat. s   vi var framme någon gång vid 18.30 tiden i Tomelilla. haha världens minsta camping typ eller ja liten var den iaf. men den låg mitt i centrum så de var ju bra, vi handlade o så . fick ett sms om att Danny hade svarat mig på Facebook :)
 
 
 
på tisdagen så åkte vi till Tosselilla skånes sommarland, först gick vi runt och kollade på alla söta djur! såå himla söta,  ville ta med några hem. haha :D . sen åkte vi karuseller , hittade en 10ekr i vivelvinden :) det var gaaaaaaaaalet varmt, så himla härligt väder, tur vi hittade någonstanns i skuggan och sitta och äta . på kvällen grillade vi och hade det trevligt och såg en film :)
 
 
SÖTAST ELLER VAD???! <3 
Gulliga ninisar!
HEEEEEEEY KOMPIZZZZZZZ!!!!! 
Plutt!!<3
Pappa bagge var faktiskt lite läskig :p
  
på onsdagen så åkte vi igen till Tosselilla ! och härlig känsla att gå till "VIP" kön , japp den kallades så. där fick alla gå in som redan köpt biljetter, och vi köpte ju 2 dagars dagen före :)  den andra vanliga kön var hur lång som helst.direkt när vi kom in gick vi till bassängerna och började bada, åka ruchkana och hade det gött i solen. efter någon timme skulle vi äta, sen bestämde sig mamma, jag och min bror för att gå runt i parken istället för att bada.:) timmarna gick hur fort som helst. och helt plötsligt skulle vi åka hem till husvagnen.  väl där så gjorde vi inte så mycket, tog det lungt bara, och steekte i solen ännu mer. ganska härligt när solen gått ner mera.
 
vaaaaaarm dag & fin kväll!
 
 
torsdag : dagen som jag längtade till .vi gick upp som vanligt vid 9 .men kom inte iväg för än lite efter 12. så körde vi fel, och körde världens omväg. fick panik på att vi skulle komma sent till Helsingborg, vi fick stanna 2 gånger på vägen eftersom det var SÅ VARMT att åka bil!!. kom fram typ 15.30 till soliga helsingborg, sen tog det yttligare ett tag innan vi hittade vandrarhemmet, jag sa chekade in, sa hejdå till mamma och dom. bytte om, sen drog iväg till bussen fick vänta typ 10 min , mötte upp Sara på centralen runt 16.45. stackarn hade typ väntat över 2 timmar på mig :(  iaf vi drog bort till Rix fm området, efter en stund kom bästa brokendoor och sjöng på lilla scenen, det var göööööööööör varmt ! JÄTTEVARMT om ni inte förstod. solen bara steeechkteee. askönt men lite jobbigt också eftersom man hade suttit i en varm bil i flera timmar. !!! en propp eller något gick?? 
så dom fick spela utan mikrofon och sånt. mysigt! sen när dom var klara så var vi tvungna att gå iväg , först gick vi till ett hotell och sen till mcdonals. behövde verkligen äta!<3 haha bra kommenterar jag sa "förstår inte hur folk kan ha långbyxor idag! " så hade Sara det . oops haha xD  men japp ibland säger man saker utan att tänka sig för. haha. iallfall sen drog vi tillbaka, först kollade vi in ett hotell. lyxigt de va! :) och sen var typ en halvtimme tills rix började, hängde utanför staketen på baksidan, nothing happens , och så började sen Alvaro sjunga och sen Moa. vi behövde gå iväg, men palla betala 5 kr för en bajjamajja wtf alltså!!!? NO HELL. så vi drog iväg till ett hotell. sen påvägen tillbaka hörde jag BD stod på scenen, började springa ..missade nästan hela TFC :'( . japp nu hittade jag nyss på en förkortning till deras låt. :) missade totalt Angel :'( iallfall när vi kom fram  letade oss ganska snabbt fram på sidan. såg asbra där ju! :) och fick ganska bra bilder,platsen blev bara bättre och bättre, så ville stå kvar,stod på en sten sak efter ett tag och sen också och efter Molly sjungit så drog den lilla killen som stod framför mig så jag stod jag helt ensam på stensaken! och Darin som var sist ägde som vanligt :) när allt var slut så drog vi till utanför harrys eftersom vi hörde efterfesten skulle va där och hängde där i jaaa. 2 timmar? vi gick runt lite också.. jag orkade verkligen inte vara dektiv i stora helsingborg och leta upp hotellet :( synd eftersom jag inte fick träffa någon som jag ville, såg bara.....några.... det var sååå galet mycket folk ute på stadens gator , antagligen såg dom inte mig?! . tråkigt att jag inte fick träffa någon av dom jag  ville :(  men jag fick se dom iallfall :) sen var det dax för Sara att ta hennes tåg och vi sa hejdå. visste inte vart min buss gick ifrån men det löste sig rätt bra. direkt när jag kom till vandrarhemmet åt jag lite och sen somnade.
 
on thee rooad!
Förlåt, men de var typ den enda bilden jag tog...

just me!
Bääästa!!! :))
Awesome!!! <3
Molly Sanden! 
ALVARO!!! :) <3
DARIN!<3
Sara  ! <3
FIN KVÄLL! <3
 
Fredag:  vaknade vid 8 , åt frukost , chekade ut, drog iväg till affären, tog bussen till stan, gick runt där, hittade 2 hotell som vi missade se dagen före, satt på centralen i nästan en timme och väntade på tåget, åkte till falkenberg, buss till centrum, buss till sommarparadiset olofsbo, älskar de där samhället? bott där någon vecka varje år från jag var 8 tills jag var 16 :)  badade i havet med mamma, solade på stranden. kände den varma sanden. det rimmade va'?! haha sen åt grillat och hade det bra! såg på ännu en film med mamma och dom! :) såå trevligt.
 
 
 
Tack alla som gjorde skåne veckan sjukt bra!!!!!! :) 
så tacksam över värdret också, hade verkligen inte blivit samma sak om det regnat.
Puss&kram / Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0