Älskade Kalmar leverade!!! :'D <3

Borås Central! 
lämnade Borås i några dagar för älskade Kalmar, var framme någon gång vid 15. Sandra mötte upp mig, vi gick och träffade hennes kompisar & tävlade om backstage tour biljetter på apple till rix fm festival - vann dock inte :(
synd .fast ändå inte, då hade vi inte kunnat stå längst fram och så får man inte vara backstage så länge har jag hört , vi handlade också på ica när Sandras pappa hämtade oss ,sen lagade vi taccos och åt taccos, matade en häst, klappade kaniner. såg på film wallander. m.m ,  sen somnade vi,
 
TORSDAG! vi gick upp halv 7 och drog iväg lite efter sju med Sandras pappa när han körde till sitt jobb, när vi kom dit såg vi precis bussen gå...så fick vi vänta nästan 30 minuter på nästa, lite segt -,- väl framme i kalmar så  gick vi till stortorget, där satt Emma & Therese som jag inte kände igen,haha fail... satte mig brevid dom fast en bit ifrån, efter ett tag kom det några som trängde sig emellan bara för det fanns en liten plats mellanrum..aja jag orkar inte bråka så lät det vara så... i slutändan så gjorde det nästan ingen skillnad ändå så.. :)
Hahaha kul att de fanns en hängmatta under scenen. Vi började äta frukost eftersom vi inte hann äta det hemma hos Sandra :) ja och så var det massa massa väntan, minns inte inte vad som hände , eller om det hände något mellan 9 - halv 12? man bara satt där , lyssnade på alla andra, pratade med Sandra, kollade på alla folk osv. väntade på att tiden skulle gå  iallfall vid halv 12 gick jag och mötte Jessica och fixade tågbiljett till malmö. sen passade vi platsen åt Sandra som var och åt med hennes bror, jag bad henne skynda sig  så fort hon kunde för jag visste sen skulle soundshek skulle vara någon gång vid  13-14, när hon kom tillbaka så gick jag och Jessica och åt mat och tog med oss ,och såklart när vi kom tillbaka så har soundshek börjat. och såklart var Alvaro på scenen, kul att stå och äta då?! haha åt bara lite pommes. sen var Ola på scenen ... sen blev klockan 14.50 så gick bort från scenen till lilla scenen där hittade jag Emma & Therese, ställde mig vid dom, och så kollde vi på Broken Door. dom frågade om publiken ville önska en låt. och feg som jag är så svarade jag inte, tur att Therese önskade I Miss U , den är så himla fin. <3 älskar den!!!!!. efter dom sjungt klart så drog vi iväg till gallerian först snabbt, sen tillbaka till våra platser, Olly Murs hade precis haft soundshek så missade :( tråkigt. sen har jag ingen aning om vad som hände,  ...kollade på mera soundshek antar jag eller något?! min mobil var värsta knäpp ,gick inte och starta :( så hade ingen mobil ett tag för den andra mobilen hade batteriet tagit slut på .  :(
 
 
 
iaf någon gång vid 18.05 så kom Broken Door framför scenen och delade ut idolkort och tog bild, såklart ska Pier stå framför mig haha, så jag syntes inte på den bilden :( fast har inte sett bilden faktiskt ...  har koll på tiden för jag vet att jag lånade Jessicas iphone och skulle lägga upp en bild precis då på instagram,....llfall någon gång före allt börjar så hör jag broken door musik.. det lät live, jag fattade inte vart de kom ifrån , men har fått veta nu i efterhand av Annie att Broken Door spelat i ett tält som Annie och hennes kusin var i...kul! hade ändå inte kunnat vara där för då hade jag inte kunnat stå längst fram :( 
och så blev det kul att vakterna kom , dom var jättesociala med dom brevid med nästan alla runt omkring mig, eftersom dom kände igen dom för dom varit vakter inann osv. haha xD
iallfall 19.00 drog allt igång!!!! så himla underbar känsla!! publiken var på. vädret var soligt! varit några skurar under dagen , tur vi hade paraply alltså...jag började fota direkt, fick rätt så okej bilder  . Linnea Henriksson  var först, hon var bra, gillar hennes låt lyckligare nu . sen bästa Broken Door!!!<3 <3 så himla kul att stå längst fram igen, var ju nästan ett år sen senast och då gillade jag dom inte så mycket som jag gör nu :( ,filmade lite men det var inte lätt när jag hoppade, mitt i allt hoppande så fick jag ju stå still och fota också. några bilder är jag faktiskt nöjd med!! :D och jag tyckte publiken var sjukt på! fast jag såg ju inte hur det var bakom nu men iallfall runt omkring mig så var dom på,  sen kom Panetoz in och vi skapade kaos. haha bra att jag filmade marken när jag filmade dom!! publiken ännu mer påå!!!!  och såklart så ska det börja regna igen. :(  sen sjöng duktiga Frida Admunsen. sen sjöng Alvaro & Greger. Alvaro gick ner på högtalarna . jag fotade några bilder, sen kom jag på att jag skulle zooma för att jag då skull få nån bra bild...haha första bilden efter jag zoomat blev så fail. lite långt ner och dessutom suddig , men nästa! wow. SÅ NÖJD med bilden, och hans leeende är ju bara så fint!!<3 för att inte tala om ögonen, i'm in love typ<3 .. sen sjöng Robin Stjernberg , han var bra, men var inte riktigt samma känsla nu när han inte var i skåne :( publiken var tyärr inte lika på tyckte jag inte.sen sjöng Sons of Midnight . jag älskar verkligen deras låt , the fire <3 sen sjöng OLA!!! jag var sjukt taggad .. var så kul att se han sjungaa igen efter ...21 månader. för kan nästna inte räkna med att jag såg han i växjö eller jo de gjorde jag men bara soundshek...ialflall han var grym! och jag skrek så mycket på nathalie låten. sen avlsutade Olly Murs!!!! :'D sååå himla bra han är . älskar hans dialekt och ja jag skrek galet mycket!! <3 
sen kom alla artister ut på scenen igen. dom fick rosor. Pier kollade på mig och jag på han så kastade han, tyvärr så hamnade den på marken. men fotograf Fransson tog upp den och gav den till mig, TACK! :)
när allt var slut drog vi snabbt iväg mot efterfesten eftersom det var GALET mycket folk vid hotellet som låg precis bakom scenen... och orka trängas med dom...?! fast hade viljat träffa Olly murs och han va ju inte på efterfesten, iallfall lyckades gå förbi Scotts som spelade på ett torg utan att fatta att de var dom... fail typ. haha
 
 
 
 
 
När vi kom vi till utanför Efterfesten så stod det massa vakter där utanför fast de var typ inga folk inne på byttan,den första vi träffade på var Robin , Sandra tog autograf + bild sen tog även jag bild med Robin, han tyckte de var kul att träffa mig igen :) han sa hejdå och gick in.. sen träffade vi Frida!:) även om var snäll och stannade lite . :) sen kom Linnea Henriksson tillsammans med Broken Door , ja i samma bil. :) killarna gick in  :( mendans vi stod med Linnea. och så någon gång mitt i allt de där så kom även Sons of midnight och skrev autografer åt Sandra. dom gick in nästan direkt.  jag försökte smsa med Annie för att höra vad hon var någonstanns , för nu gick min mobil att starta , men högerknappar funkade inte så blev inte så fina ord, haha -.- det slutade med att vi fick prata i telefon fast hörde inte vad hon sa då :( iallfall sen så hade Therese och Emma lyckas hitta oss.  Jag och Therese gled in en stund för att kolla läget, hälsade på en i Panetoz i deras serveringsrum där dom tog mat. bra att jag minns vad han hette?!  Så träffade vi också underbara Alvaro!  kramades & pratade lite :)   sen vi drog jag   therese ut igen, Emma & Therese försvann, Tobias kom ut för han skulle röka.. .gav mig & sandra en kram. sen drog han in när han rökat klart. Therese & Emma kom tebax. och vi drog in på eftefesten.  tråkigt att inte Sandra kunde vara med oss. :( vi 3 satte oss vid några stolar där på uteserverigen, bra att jag la min jacka där på stolen. sen gick vi runt lite .. vi träffade Alvaro igen och berättade att Sandra ville träffa honom, och underbar som han är  följde han med oss till staketet där Sandra stod.  dom pratade,kramades och så tog jag bild på dom .sen tog även en på mig och Alvaro, jo för på den blev jag ju bra. fina ögon lixom. eller nej! Sandras pappa skulle hämta oss runt 00.00 så de började bli lite stressad. råkade hamna i artisternas matsal lite, hehe :). och sååååå braaa avslut på natten att stå och kramas & prata med Tobias & Pier i den där serveringsrummet! :) Inser bara mer och mer hur mycket jag tycker om dom....hade min kamera i handen, men tänkte inte på att fråga om om bild. kände mig enormt stressad för sandra stod där ute :(  iallfall när jag kramats hejdå med killarna så skyndade jag mig ut. festen var i full gång ,ville verkligen inte gå... ville stanna kvar:'( ville inte lämna allt, ville vara kvar med Tobias,Emma,Therese & Pier .. men kunde inte :( <3  väl där ute , märkte jag att Jackan fattades, NOOOO!, jag sprang tillbaka & kollade där ute där vi satt senast... där fanns den inte, fick panik och ont i magen för jag inte hittade den :( hittade Emma & Therese igen, dom hjälpte mig att leta, vi kollade där vi satt först ! och där var den! TUR!!!!!!
VIlken tur, vilken lättnad!! så kramades jag hejdå med dom snabbt innan jag gick iväg till Sandra igen... 
stod någon minut och sen kom hennes pappa , väl i bilen så tänkte jag VILKEN LYCKAD DAG! <3 fick nästan tårar i ögonen. shit. F*N STORT TACK ALLA inblandade för denna underbara dag.....
alla jag träffade,men även alla som jag såg uppträda, tack för en grym rix fm festival & magisk kvälll!!! :)
SÅ HIMLA LYCKLIG! även om jag hade viljat träffa Olly Murs och Ola också...men var kul att se dom iallfall
att se Ola igen, och att se Olly Murs för första gången, kan inte fatta att jag sett honom... över2 miljoner som följer honom på twitter? är inte så bra på siffror. 2,725,094 . blir över 2 miljoner väl?  :')
 
 
Tack Sandra <3, Tack Jessica<3 , Tack Emma <3 , Tack Therese <3 , Tack Tobias <3 , Tack Pier <3 , Tack Alvaro <3
 
Tack Olly!!! :), Tack Ola, Tack Panetoz, Tack Robin Stjernberg, Tack Frida, Tack Sons of midnight.Tack Linnea, , Tack Ola L , Tack Sebastian W, Tack Greger, Tack Paula,Tack Elin, Tack 
 Mattias Fjällström,  Tack Pontus Ågeryd, Tack Per Björling,  Tack Oscar Görres och Tack Andres Ekstedt.
 
TACK ÄLSKADE KALMAR!!!!! <3
detta är en dag, kväll, natt jag aldrig kommer glömma. 
en dag,kväll & natt fylld med skratt och underbara minnen. 
TACK!
 
fredag,lördag & söndag tar vi ett annat inlägg!!! :)
 
och även om jag skrev ganska detaljerat, så finns de saker jag valt och inte skriva ut. eller bilder som jag inte vill lägga in,  it's secret.  har inte så många från efterfesten. :( 
 
LOVELOVELOVELOVELOVELOVELOVE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0